انتخابات

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم، بیان کرد: اگر عملکرد و شخصیت امام علی(ع) را مورد مطالعه قرار دهیم به این نتیجه خواهیم رسید که رفتار و منش و زندگی حضرت بر مبنای وحدت قرار داده شده است.

امام علی(ع) نماد وحدت امت اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین احمد آل کثیر استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم بیان کرد: امیرالمومنین علی(ع) را نماد وحدت امت اسلامی دانست و اظهار داشت: حضرت امیر(ع) با رفتار و منشی که داشته اند نماد و محور حفظ وحدت بوده اند.

حجت الاسلام آل کثیر، افزود: اگر عملکرد و شخصیت امام علی(ع) را مورد مطالعه قرار دهیم به این نتیجه خواهیم رسید که رفتار و منش و زندگی حضرت بر مبنای وحدت قرار داده شده است.

وی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم، عنوان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: "یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا استَجیبوا لِلَّهِ وَلِلرَّسولِ إِذا دَعاکُم لِما یُحییکُم"، ای اهل ایمان، چون خدا و رسول شما را به آنچه مایه حیات ابدی شماست (یعنی ایمان) دعوت کنند اجابت کنید.

وی تصریح کرد: پیامبر اسلام(ع) در روز عید غدیر امیرالمومنین(ع) را وصی خود معرفی کردند؛ اصل این مطلب و اقدام پیامبراسلام(ص) برای حفظ وحدت امت اسلامی بوده است.

آل کثیر بیان کرد: امیرالمومنین از چند دستگی و تفرق امت اسلامی جلوگیری کرد و این اجازه را به کسی نداد که از آب گل آلود ماهی بگیرد؛ لذا تمام رفتار ایشان بر پایه حساب دقیق انجام گرفت و برای حفظ و تقویت وحدت امت اسلامی بوده است، همراهی و مشاورت امیرالمومنین به اشخاصی که متولی امور بودند سبب جلوگیری از اختلاف و حفظ وحدت بوده است.

وی در پایان تاکید کرد: امت اسلام باید وحدتی داشته باشد که در توحید و نبوت و قرآن کریم و مشترکات سرآمد بوده و اختلافات جزئی که موجب تشتت خواهد شد را نادیده گرفته و به مسائل مهم و اساسی وحدت آفرین توجه داشته باشند زیرا این دستور سیره ائمه اطهار خصوصا سرسلسله وحدت امیرالمومنین می باشد.

منبع: خبرگزاری تقریب

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.